söndag 2 februari 2014

BodyCombat med Högersläggan Ewelina!

Bodycombat
Mitt i dessa nyårslöftestider så kan det vara bra att hitta på någonting som bryter mönstret och som ger en nytändning och för mig blev det att träna tillsammans med en vän som jag ser på tok för sällan på ett gym jag aldrig tidigare har besökt! Hon fick helt enkelt välja gym och aktivitet!

Ewelina och jag hade pratat om Bodycombat och så blev det och denna gång på SATS Fridhemsplan. Satte mig på bussen, tåg T-banan till Fridhemsplan och lyckades helt missa SATS lokaler. Snälla, sätt upp den där neonskylten utanför gymmet. Den är så otroligt lätt att se på håll!

Hur som helst så var det kul att se ett nytt gym och nya människor!
Bytte om och tittade mig runt lite... lokalerna ligger på flera våningar under marken och känns lite annorlunda. Trappor... lite trångt eller? Gruppträningslokalen var inte alls speciellt stor men tillräckligt stor för att svettas i.

Jag gick som sagt åt helt fel håll och fick SMS:a och be om hjälp och fick svaret att jag "var väldigt tidig". Japp, jag är hellre tidig till gymmet än behöver stressa!

Hur som helst så var det en hord(ok, en mindre överdrift) som väntade när instruktören öppnade dörren till gruppträningssalen och alla välde in. Ingen Ewelina... Hm, hon var vid Hötorget när jag redan var där. Hur lång tid tar det egentligen att åka hit?

Dags att sätta igång när ett bekant ansikte dyker upp i dörröppningen...  "in the nick of time".

Passet drar igång och vi slår i kombinationer, sparkar bakåt, parerar och gör olika kombinationer av rörelser och kickar. Passet tar slut och jag är otroligt svettig men glad.

Vi går ut och pratar en stund om passet och annat. Ewelina älskar att träna och hon gör det väldigt bra eller som hon säger själv... "Det är 100% Fokus!"

En otroligt rolig Torsdag kväll ! :)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar