söndag 24 november 2013

Sista Bodypump 87 gick som en dans!

Bodypump 88
I lördags körde jag med all säkerhet den sista Bodypump 87 om inget oväntat händer och vilken avslutning det blev!

Det var lite trögt när jag kom till gymmet men efter lite Pep talk precis före passet så tände jag till ordentligt och när jag stod där i det knökfulla rummet så var jag plötsligt riiiiktigt sugen!

Passet flöt på otroligt bra och Camilla hade i mitt tycke sin bästa dag sedan hon började instruera igen, något jag berättade för henne efteråt och jag tror faktiskt att hon höll med. Det var ett otroligt bra pass hur som helst!

Summeringen av 87:an då? Vad tyckte jag egentligen om denna Release? Var det någonting som stack ut eller är det bortglömd om några veckor?

Säger så här... något som gör att den inte kommer att bli bortglömd är benlåten på slutet med alla utfall. VILKEN BEN och RUMPDÖDARE! Den som inte håller med mig måste ha fuskat något helt otroligt!

Något annat som sticker ut? Hm, egentligen inte... faktiskt... Triccarna var jobbig som den har varit de senaste Releaserna. När man kommer till de smala armhävningarna så ska det var smått omöjligt att orka göra dessa på tå!

Bicepslåten med enbart hantlar var nog otroligt jobbig för en del men är man stark där så blev den lite för lätt! Visst, jag kände av den och blev hyggligt trött men det krävs tyngre hantlar för att få den där riktiga utmaningen!

Gillade Axellåten! Jag gick ner ett snäpp för att utföra hantelrörelsen för baksidan av axlarna tekniskt korrekt men kompenserade genom att öka med stången vid militärpressarna. Ett bra upplägg för mig!

Musiken var okej men inte så mycket att säga om den. Nu ser jag fram emot Bodypump 88 och enligt både Camilla och Elin så lär den bli tuff. Mycket tuff!

Avslutar med ett tack till Camilla, Elin och Micaela som har förgyllt mina stunder i gruppträningssalen!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar