söndag 17 mars 2013

Sh'bam 11 testad - här är mina första intryck!

Sh'bam 11
I Lördags körde jag nya Sh'bam 11 för första gången och den ser mycket, mycket lovande ut!

Det ska erkännas att det var lite rostigt och stelt men jag tycker att jag kom in i matchen ganska fort trots allt och det var kul att vara med i ett tidigt skede. 

Release 10 hann jag bara köra en enda gång och det var otroligt dåligt med tanke på att deltog minst en gång i veckan på Releaserna 4,6,7,8 och 9(5:an kördes inte på mitt gym).

Debuten skedde i Östhammar på Frösan med suveräne Ellen som Instruktör. Elin hade tyvärr överansträngt sina knän så det får bli nästa gång.

Det var som vanligt... jag... ensam kille med en rum fullt med tjejer och jag klagar inte.

Uppvärmingslåten Cheers(Drink to that) var nästan värst för mig vilket kanske låter konstigt men jag har svårt när det går långsamt och det är mycket smårörelser.

Favoritlåten för mig blev Låt 5: Turn All The Lights On med T-Pain som hade ett tempo och ett rörelseschema som tilltalade mig. Det var en rolig låt helt enkelt.

Frågade Ellen vilken hennes favoritlåt var och fick ett snabbt svar: "Fever (Beyoncé)". Inte en tvekan där. Fever är för övrigt nedvarvningslåten på slutet. Den var för övrigt inte helt lätt för mig. Måste olja in höfterna lite till nästa gång ;)

Hm, andra låtar jag gillade... okej, de flesta var roliga men Låt 4: Laserlight (DRM vs Dayz Remix Edit) - (Electro Driverz) var riktigt kul.

Man märker att LesMills vill få in riktig träning i alla pass oavsett vad det är och Sh'bam är inget undantag. Jag har märkt att man vill få till flera pulshöjare och ofta finns minst en låt där man går ner och belastar benen och jag tycker att de lyckas riktigt bra med det. 

Ge gärna feedback på vilken låt just du tycker om och gärna varför!


SH'BAM 11
Track 1:  Cheers (Drink to that) - (Paulette)
Track 2: Set It Off (Timomatic)
Track 3: Balada (Ao vivo) - (Erica Lima)
Track 4: Laserlight (DRM vs Dayz Remix Edit) - (Electro Driverz)
Track 5: Turn All The Lights On (T-Pain feat NeYo)
Track 6: Pound The Alarm - Combo Kiss
Track 7: Insomnia (Dancing Angle)
Track 8: Turn Up The Love (Strange Tilt)
Track 9: Do You Love Me (DJ Alike)
Track 10: Gangnam Style (CDm Chartbreakers)
Track 11: Jump (The Prequel)
Track 12: Fever (Beyoncé)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar