måndag 1 april 2013

Styrketräning samt korv, bönor och tomater

Började dagen med en lätt frukost bestående av Yoghurt med müsli, smörgås och Kaffe sedan var det dags för gymmet!

Tränade i lite över en timme i Frösåkershallen i Östhammar och det blev ett riktigt bra pass. Med bra pass menar jag att jag fick en härlig pump i muskerna.

Kör ofta helkroppspass av den enkla anledningen att mitt träningsschema är fulltecknat och har svårt med ett annat upplägg. Tyvärr så har jag fortfarande problem med ett muskelfäste så jag är fortfarande försiktig med benövningar just nu.

Exempel på några av övningarna kommer här... Drag till hakan med smalt grepp, Bicepscurls samt Stående Militärpress med EZ-stången. Bänkdips med viktskiva. Tricepspress över huvudet med viktskiva. Hantellyft åt sidan. Handledscurls med hantel. Latsdrag bakom huvudet. Assisterade Chins. Sit-ups med viktskiva samt Plankan.

När jag kom hem så var det dags för min andra frukost, dvs Prinskorv, vita bönor och stekta tomater. Vilken härlig start på dagen!

Suger det i magen på kvällen? Här kommer ett tips på en Smothie men det går naturligtvis att variera efter tycke och smak.

Smothie2,5 dl Vaniljkvarg(7,5% fett)
2 dl Clementinejuice
2 bananer
2,5 dl Jordgubbar
1 näve START! Hasselnöt

Kör allt utom Hasselnötterna i mixern på full gas. Häll upp, toppa med nötterna och njut!

Receptet räcker till 2 stora glas så dela med dig, spara eller halvera ingredienserna.

Enjoy!