lördag 14 april 2012

Fantastiskt hemsnickrat spinningpass!

Fantastiskt Spinningpass
I fredags deltog jag i det som troligtvis var mitt roligaste spinningpass någonsin så här långt.

Bakgrunden är att det ordinarie spinningpasset inte var bra. Det var konstig musik och inte speciellt bra koreografi.

Som exempel kan nämnas att det kunde vara långsam musik när man skulle cykla på som tusan i högt tempo på flack raksträcka. Mycket ologiskt och helt fel känsla infann sig.

Camilla gillade inte alls det här och lade ner mycket tid på att skapa ett eget pass med egen musik.

Ett första försök följdes av ytterligare ett nu i fredags där hon hade finslipat musiken och koreografin och GUD vad jobbigt det var och vad kul !!!! Helt underbart! :-)

Musiken var mycket bra och passade bra till vad man skulle göra på cykeln oavsett om det var en flack raksträcka eller intervaller i uppförsbacke. Stå 8, sitt 8, stå 8, sitt 8.... jobbigt men otroligt utmanande och kul!

Jag tränar hårt... kör 9-10 gruppträningspass i veckan och trodde att det kanske var jag som var lite seg men förstod efter ett snack före Sh'bamen att även hon blev trött av passet.

Jag måste erkänna att det var otroligt kul att se hur glad hon blev över att det blev så lyckat. Det är så mycket roligare när man vet hur mycket tid och energi hon har lagt ner på passet för att alla ska tycka att det både är kul och bra träning!

Dagen efter på Lördagspumpen så träffade jag en tjej som också hade spinnat och hon var lika trött och nöjd... kul med den typen av feedback!

Camilla, det kan bara bli toppbetyg... å andra sidan... vem är förvånad? Inte jag !

Bring it on !

Vill du läsa mer om Spinning?
SATS - Spinning




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar