måndag 9 april 2012

Sh'bam 7 - Men det fungerar ju!!!

Sh'bam 7
Jag var lite skeptisk till Sh'bam 7 då jag hörde att det var mera höftrörelser, något jag spontant kände inte var min grej.

Det måste erkännas att de första 2 gångerna verkade bekräfta det jag var rädd för. Det gick okej men inte mer. Det var kul hur som helst och det är ju det viktiga när det gäller denna klass.

Tredje gången så var det lite trångt i lokalen och jag blev lite lätt irriterad på de två systrarna som hade ett osynligt band mellan sig. De slutade röra sig i sidled för tidigt på några av låtarna och det underlättade inte när jag desperat ville försöka lära mig tekniken.

Det släppte dock när jag fick möjlighet att delta i ett pass med mera svängutrymme. Stod i mitten med bra sikt och med bättre dansutrymme så släppte det. En otroligt skön känsla när man känner att det fungerar!

Måste kommentera låtarna lite... Good feeling med Flo Rida är en utmärkt start! Gillar Jai Ho! rejält med sin Indiska feeling även om jag har lite svårt att glida fram på golvet men låten är kul. Roligaste att dansa till? Hm.... vad sägs om Suave med Beat Bandits och Purified Junkies!?

Vad tycker du?? Skicka gärna en kommentar om det... Ses vi på dansgolvet?

Vill du veta mer?
LesMills - Sh'bam
SATS - Sh'bam

2 kommentarer:

  1. Hejsan!
    Kul att läsa om dina upplevelser från passet :)
    Jag körde mitt tredje Sh'Bam7 igår. Vad gäller höftrörelserna har jag inga problem eftersom jag körde zumba innan sh'bam :P

    Däremot tycker jag stegkombinationerna i sidled är svåra att få till i detta passet (jag för öva hemma :o)

    Mina favoriter är "Shake Senora", det är roliga rörelser och lätta att ta ut sig i versens hoppsteg! "Suave" är också himla roligt, utmanande steg i refrängen. Jag gillar också de tunga hoppen i "Don't wanna go home". Sist men inte minst är det bara såå härligt att dansa Bollywood, hahaha, inte snyggt men kul!

    SvaraRadera
  2. Hej !
    Jag har kört ett antal gånger nu och det är jättesvårt det där favoritlåtar.
    Precis som du så har jag börjat gilla Shake Senora Remix. Den är ju bara sååååå rolig! :-)

    SvaraRadera