söndag 6 maj 2012

Bodypump - Micaelas smarta överraskning!

Bodypump
Det är ovant för mig att hamna i kö till mina favoritpass så det var med viss nervösitet som jag åkte till SATS Marievik under Lördag morgonen för att delta i Micaelas Bodypump.

Okej, handen på hjärtat... det var bara några före i kön så jag var inte speciellt orolig men ändå.

Hur som helst så kom jag till gymmet, konstaterade att det var 2 före i kön men hade is i magen och placerade min stepbräda på plats. Jag vill ju bara stå/ligga närmast instruktören så är det bara.

Micaela kommer till gymmet, ler och hejar och säger att "Det är lugnt, du kommer med".

Det börjar ramlar in folk som ska delta. Vissa som alltid är med ser mig och hejar. Jag hejar naturligtvis tillbaka. De ser taggade ut. Jag tycker nästan att det är pinsamt att förklara min situation men vad göra man. Jag ser för övrigt några helt nya ansikten.

Jag får min biljett när det är 10 minuter kvar så jag går in i salen och plockar åt mig vad jag behöver för att köra min Bodypump. Härligt, nu är vi på "G" !

Klockan är 10.30 och Micaela konstaterar att alla är på plats och säger något i stil med: "Jag tänkte att vi skulle göra något nytt idag. Jag har fått höra att några undrar när 82:an kommer så jag tänkte att vi skulle bryta mönstret och köra en gammal Release men jag backar bara till 80:an".

Jag ler... det är perfekt! En så enkel sak för att bryta mönstret men så briljant och hon har rätt. Många i rummet har kört 81:an ett stort antal gånger och kan den utan och innan.

Det är som min instruktörskompis Camilla berättade för mig efter ett pass en gång när hon tyckte att jag hade varit lite okoncentrerad och slarvig. "Du kan den här Releasen så bra att du inte tänker efter, du bara kör". Hon hade rätt och Micaela har rätt och det behövs inte så mycket för att bryta mönstret.

De flesta har kört 80:an så vi får ett flyt i träningspasset men samtidigt så kommer man inte riktigt ihåg hur många kilo man hade på stången under ett visst moment och man minns inte exakt varje moment(okej, jag är skadad... jag kom ihåg allt men jag kom inte ihåg exakt hur många kilo jag använde).

Vi kör passet och man ler åt vissa låtar man gillade bäst och när Eye of the Tiger spelas och vi kämpar med våra Bicepscurls så måste man bara njuta trots att det bränner i musklerna. Jag bara älskar när det brinner i mina Biceps.

Andra favoriter? Tycker att frivändningarna är roligare i 80:an. Inte lika hattiga om ni förstår vad jag menar. Axlarna är ju alltid rolig på slutet även om det är såååå jobbigt att krama ur det sista!

Jobbigast? Hm, det måste vara Triceps med alla armhävningar. Tycker den är jobbig men ändå kul!

Vilket träningsmoment tycker du är roligast? Är det något du nästan avskyr att träna för att det är så jobbigt? Tyck gärna till och lämna en kommentar!

Tack Micaela för ett mycket bra pass!

Vill du läsa mer:
SATS - Bodypump
LesMills - Bodypump









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar