måndag 28 maj 2012

Sh'bam 8 är här - mina första intryck

Så har man provat på Sh'bam 8 och det kom lite hastigt och lustigt för mig. 

Jag som har så bra koll på nya
Releaser och vad händer? Jag kommer till gymmet, byter om och stretchar lite som jag brukar när Olle dyker upp.

Han hejar och säger
"Så hur spänd är du över det här?"
Jag fattar ingenting men håller god min och säger något i stil med "Ja, det är väl inte värre än vanligt".

"Ja men det är ju ny release..."
 slänger han ur sig.
Snacka om överraskad... men varför kan man undra. Jag vet ju att de byter ut releaserna på löpande band så det känns nästan pinsamt. Strunt samma, jag gör som jag alltid gör... går in, gör mitt bästa och öser på ! 

Jag behöver gå några gånger till innan jag skriver om mina intryck av den nya releasen men ni finner låtlistan och en länk till min lista på
Spotify som vanligt. Både i artikeln och i menyn till höger! Förresten så finns nu även BodyCombat 52 enligt önskemål från en besökare.


För att beskriva passet lite kort så kan man konstatera att det var sommarvärme... både ute och
inne och man blev rejält svettig men det är ju så vi vill ha de.

Och på tal om sommar och värme... det var som Olle konstaterade, man såg vilka som tillhör järngänget!


Okej, några korta avslutande kommentarer om låtarna... Jag tycker spontant att Sh'bam 7 var bättre. Även Sh'bam 6 när jag tänker efter men det kanske blir bättre när man har gått några gånger.


Det är rejält blandat med nyare pop, lite äldre nostalgipop samt lite rytmer. Något för de flesta med annat ord. Höjdpunkt? Hm,
Last friday night - (Orginalartist) Katy Perry fungerar ju. Gillar även El Party som är en glad låt med rytmer.

Skicka gärna dina egna intryck om du har hunnit testa Sh'bam 8 !


Jag har ett
hemligt önskemål för att göra Sh'bam 8 till en fullträff men det håller jag för mig själv! ;-)



SH’BAM 8
Track 1 : Last Friday Night (T.G.I.F) (DJ Shocker Remix) (DJ Shocker feat. Paulette)
Track 2 : You Should Be Dancing (Liquid Paw)
Track 3 : El Party (Loco Madness)
Track 4 : Black Betty (Royal Gigolos (DJ Tyson Meets Royal Gigolos))
Track 5 : Wet (Shock Petal)
Track 6 : Sexy And I Know It (Bbop & Roksteadi Radio Remix) (Def Motion)
Track 7 : Heaven Is A Place On Earth (Swing Wednesdays)
Track 8 : Moves Like Jagger (The Sugar Snatch)
Track 9 : Grito Mundial (Snap Snap)
Track 10 : Troublemaker (Living Blaze)
Track 11 : No More Tears (Enough Is Enough) (Pathos V2 Kick Out Radio Edit) (Amber & Zelma Davis)
Track 12 : Dance With Me Tonight (Olly Murs)
Alternativ Track 5: Wet (Instrumental) (Fresh Approach)




Källa: NZ Glen

Vill du veta mer?
LesMills - Sh'bam
SATS - Sh'bam

4 kommentarer:

  1. Igår hade vi äntligen haft våra releaser! Jag gillar 8:an. Nostalgitripp, hehe, No More Tears sjöng vi för fullt till när jag gick på högstadiet :p
    Jag upplevde koreografin som mycket lättare den här releasen, inte så många stora sidoförflyttningar.
    En favorit är det shufflesteg som var på en av de sista låtarna. När man lägger in hopp i dem får jag upp pulsen riktigt rejält!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Anna!
      Intressant för jag upplever att Sh'bam 7 var lättare. Har lite svårt med vissa stegkombinationer i 8:an men har bara kört den en gång iofs ha ha!!!!
      Det blir väl bättre ;-)

      Radera
  2. Det var flera av stegkombinationerna i sidled som det tog över en månad för mig att lära mig, men så kör jag passet bara en gång i veckan.
    Jovisst var jag lite fel ute i 8:an på ett par ställen, men det kändes som om jag skulle kunna sätta stegen om ett par gånger :)
    Men det kan bero på att vi gick från 5 till 7 direkt, så det kan ha gjort att vi missade några steg på vägen, ibland ligger ju nåt kvar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det verkar som att man hoppade Sh'bam 6 överallt, eller?

      Jo, det som känns svårt blir ofta lätt efter några gånger så det finns hopp även för mig ;-)

      Radera