torsdag 12 december 2013

Training camp Kap Verde

Gym
Semester på ön Sal i Kap Verde innebär sol, bad, bra mat och allt annat som hör till men i mitt fall så blev det även träning!

Vadå? Man måste få slappa någon gång? Absolut! Visst så ska man unna sig att slappa men det går faktiskt att kombinera slappa med hård träning!

Hotellet Tortuga Beach hade till min glädje ett litet men modernt gym med bland annat Löpband, Crosstrainer, Spinningcykel, Hemmagym samt diverse stänger och träningsbänkar.

Träningsrutinen blev följande för oss... upp med tuppen klockan 07.00 för att hänga på låset tillsammans med nyfunna träningsvännerna Kristina, Hans och Birgit.

Vissa körde några dagar och andra alla dagar... Oavsett hur tidigt man infann sig så hittade man alltid Kristina på löpbandet med snäckorna i öronen och med någon för mig okänd musik. 

Jag och Helena körde lite blandad träning men oavsett vad man tränade så blev man ordentligt svettig! Anledningen var bland annat att luftkonditioneringen var usel men som Kristina slängde ur sig så brände man ju några extra kalorier... så sant!

Upplägget för mig blev att variera muskelgrupperna från dag till dag och det fungerade riktigt bra. Det måste sägas att det var en perfekt start på dagen!

Efter träningen blev det en snabb dusch och efter det en ordentlig frukost på Hotellet som hade en riiiiktigt bra buffé!

Det var bara en vecka men det var otroligt roligt att träffa så trevliga människor och det gjorde resan ännu bättre!

Nu åter i Svedala... och har hunnit med ett Spinningpass men Camilla och ett eget styrkepass nu under kvällen(läs Torsdag). Jag konstaterar att en veckas hårdträning i ett stekhett rum stärkte mig... träningen gick otroligt bra och jag fick en grym pump i musklerna och det kändes otroligt bra!

Längtar både till nästa resa och till nästa träningspass!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar