torsdag 8 november 2012

Halloweenhelg med massor av gruppträning!

HalloweenEvent

Förra helgen var det Halloween Event i Östhammar vilket innebar 4 stycken 30 minuters pass i rad. Syften är att visa upp utbudet och låta folk testa på nya träningsformer samt att ha riktigt kul.

Är ledig och åker ut redan under Fredagen och kör under dagen ett eget styrkepass och passar på och kolla vad det kommer att vara för pass under Lördagen. Det visar sig att det kommer att bjudas på Sh'bam, Bodystep, Bodypump samt Bodybalance.

Det som lite extra kul är att jag aldrig har provat på Bodystep förut så det blir extra kul att testa det. Jag vet ju i princip vad det går ut på då jag har tittat på när andra kör och det ser riktigt kul ut.

Sh'bam, Bodystep, Bodypump och Bodybalance - nu kör vi!
Lördag och det är dags för dagen Event. Åker till Frösan, ombytt och klar och går till hallen.

Väl vid Frösan så upptäcker jag att det är ganska många där. Dagen till ära så är jag inte ensam kille på Sh'bamen. Musiken drar igång och vi tar oss igenom ett medley av utvalda låter. Det är ju bara 30 minuter så vissa låter har fått styrka på foten. Det är hur som helst bra drag och killarna gör sitt bästa... vad säger man? Övning ger färdighet!

Efter Sh'bamen är det dags för Bodystep så alla går och hämtar var sin stepbräda. Det här är ett pass i ganska högt tempo och ingen vila. Man gör stegkombinationer och även burpees. Jag fixar det mesta men vid någon enstaka övning så kommer jag av mig men det spelar ingen roll. När passet är klart så konstaterar jag att det var kul och gärna provar på igen.

Dags för Bodypumpen... som alltid rolig men med få överraskningar. Det som straffar sig lite är att jag körde ganska hårt på överkroppen när jag körde min styrketräning under Fredagen. Det blir otroligt jobbigt när det är dags för biccarna och axlarna men det är ju lite så vi vill ha det.

Slutligen dags för lite Bodybalance, något jag själv kör varje Onsdag. Det som visas upp här är en äldre Release och den är kraftigt nedbantad tidsmässigt men för någon som inte har provat på Bodybalance är det ju bra.

Dagen är över och vi blir uppmanade att äta ordentligt och vila... visst det ska vi göra... vi måste ju vara redo för nästa pass!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar