söndag 29 juni 2014

Styrketräning på ödsligt gym!

Styrketräning
Sommaren är här men trots halvdåligt väder så var gymmet ödsligt tomt när jag klev in på SATS Marievik under eftermiddagen.

Missförstå mig inte, det är inte så att jag blir så ledsen över det. Ingen som helst kö till maskiner eller skivstänger... ingen kö till löpband för de som önskar använda dessa... ingen kö till de 2 toaletterna(bara det kan ju göra någon glad när det krisar).

De enda jag tycker synd om är personalen som garanterat tycker att det blir lite långrandigt och tråkigt. Jag skulle tro att man föredrar dumma frågor som knappt går att svara på än att stå i repan och hänga och hoppas på att alla som går förbi ska stanna och istället öppna dörren till gymmet!

Bland de få personer jag såg på gymmet så var det mest bekanta ansikten bland annat tjejen som jobbar på ett annat SATS Center. Hon var där när jag kom dit(tror jag) och var kvar när jag 80 minuter senare gick därifrån. Hon nötte på bra med sin träning och verkade fokuserad och ganska nöjd över att det var lugnt.

Ett annat bekant ansikte var farbrorn som ensam nötte på löpbandet. Svetten forsade men han sprang, sprang och sprang. Bra jobbat!

Tränade tungt idag och sitter nu och skriver detta och är så där skönt darrig och trött i kroppen. Det är en underbar känsla!

Snart semester men inte ännu... avslutar med ett litet tips... Tänk på att det är nu du kan gå till gymmet och i lugnt och ro prova maskiner och övningar utan att känna dig omringad eller uttittad av ungtuppar som stånkar och stönar och som verkar så proffiga(om det nu känns som ett problem).

Trainingchrille

Läs även: Bodyattack - Högintensivt Cardiopass! eller
Bodypump 90 - Mina första intryck!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar