onsdag 28 mars 2012

Varför tränar du? Fortsätter du när våren är här? Jag vill veta!

Fitness is a battle
Vi känner alla igen det. Nyår... nyårslöften om en ny kropp... ett nytt liv!

Resultatet blir som alltid ett överfyllt gym med köer till Bodypumpen och Spinningen. Många får nog blandade känslor som "Lycka till kompisar" och "F-n, snudd på att jag inte fick plats på Pumpen bara för att...".

Visst är vi glada för de som lyckas bryta mönstret och kommer igång med träningen och vi vet ju alla att det till slut lugnar ner sig. Det börjar märkas nu när jag skriver det här.

Det är 20 personer i kön men när man tittar in i spinningsalen så ser man 2 lediga cyklar. Det gör mig faktiskt riktigt förbannad! Det finns säkert någon där ute som väldigt gärna hade deltagit men som gav upp pga lång kö. Respektlöst! Se till att boka av i tid är mitt råd!

Även om det säkert kommer några flingor till så var det en mycket snäll vinter och nu när det blir varmare och solen tittar fram allt oftare så söker sig många utomhus istället.

Hur gör du? Är du hardcore och tränar gruppträning mitt i sommaren? Drar du på dig löpskorna och springer i skogen eller blir det troligtvis ett brutet löfte i år igen?

Jag vill gärna veta så lämna gärna en kommentar till den här artikeln är du snäll.

Vill för övrigt passa på att tacka de som lämnar feedback via e-post, via kommentarer till artiklarna eller som kommer fram på gymmet och ställer frågor. Det är jättekul och ni ska veta att ni motiverar mig att både skriva och träna ännu bättre och hårdare.

Lycka till med träningen!