onsdag 28 mars 2012

Varför tränar du? Fortsätter du när våren är här? Jag vill veta!

Fitness is a battle
Vi känner alla igen det. Nyår... nyårslöften om en ny kropp... ett nytt liv!

Resultatet blir som alltid ett överfyllt gym med köer till Bodypumpen och Spinningen. Många får nog blandade känslor som "Lycka till kompisar" och "F-n, snudd på att jag inte fick plats på Pumpen bara för att...".

Visst är vi glada för de som lyckas bryta mönstret och kommer igång med träningen och vi vet ju alla att det till slut lugnar ner sig. Det börjar märkas nu när jag skriver det här.

Det är 20 personer i kön men när man tittar in i spinningsalen så ser man 2 lediga cyklar. Det gör mig faktiskt riktigt förbannad! Det finns säkert någon där ute som väldigt gärna hade deltagit men som gav upp pga lång kö. Respektlöst! Se till att boka av i tid är mitt råd!

Även om det säkert kommer några flingor till så var det en mycket snäll vinter och nu när det blir varmare och solen tittar fram allt oftare så söker sig många utomhus istället.

Hur gör du? Är du hardcore och tränar gruppträning mitt i sommaren? Drar du på dig löpskorna och springer i skogen eller blir det troligtvis ett brutet löfte i år igen?

Jag vill gärna veta så lämna gärna en kommentar till den här artikeln är du snäll.

Vill för övrigt passa på att tacka de som lämnar feedback via e-post, via kommentarer till artiklarna eller som kommer fram på gymmet och ställer frågor. Det är jättekul och ni ska veta att ni motiverar mig att både skriva och träna ännu bättre och hårdare.

Lycka till med träningen!

8 kommentarer:

  1. Hej igen!
    På mitt gym så har några börjat droppa av nu när våren är här så instruktörerna säger att nu är det bara "eliten" som är där och tränar :)
    Men samtidigt har det tillkommit några nya ansikten. Det är säkert Beach 2012 som stressar :)
    Jag kommer att fortsätta med bodypumpen trots sommar o sol. Jag mår ju så mycket bättre med den i mitt liv. Kommer nog även börja med promenader och eventuellt intervalllöpning med lite musik i öronen nu med det härliga vädret!

    /Nina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Nina!
      Du har en härlig attityd till din träning!
      Sommar och sol? Visst, var ute, ta promenader, spring... men pressa in något Bodypump-pass eller vad du nu tycker om någon gång då och då. Det ena utesluter inte det andra som många verkar tro.
      Jo det börjar försvinna en del ansikten på gymmet men några tillkommer. Lycka till säger jag till er!
      Nina, fortsätt hör av dig!

      Radera
    2. Jadå.. Jag är helt förälskad i bodypumpen så den ska inte glömmas bort i sommar :) Nu har det varit påskschema på gymmet så har fått träna functional moves istället. pust! Men jag föredrar nog bodypumpen framför det mesta, anyday :) Glad påsk!

      /Nina

      Radera
    3. Tack detsamma(även om det mesta av Påsken är över).
      Körde ett pump-pass i lördags och det gick bra men det var lite jobbigare än vanligt. Hade gått förkyld i några dagar... Annat nytt? Jo, jag ska nog snöra på mig skorna börja springa lite igen(ute). kommer dock inte att göra avkall på mina favoritpass ;-)

      Radera
    4. Vad kul! Funderar på samma sak. Promenerade en slinga igår som vore idealistisk att jogga så ska googla lite nybörjartips :)
      /Nina

      Radera
    5. Hej Nina!
      Fortfarande lite förkyld men tar eventuellt en kort runda inom kort.

      Kul att du har hittat en bra slinga. Lycka till!
      Jag har inte skrivit någonting om löpning men ska göra det inom kort. Det är ju löpare jag egentligen är...

      Radera
  2. Jag ökade min träningsdos rejält i julas. Innan sprang jag en del och körde zumba ett par gånger i veckan. Nu ligger träningsdosen på sammanlagt ca 5-9h per vecka. Fyra-fem inomhuspass och två-tre löppass. Jag har haft en downperiod sen i fredags pga att jag känner av gamla skador, men jag blir jättepeppad av att läsa den här bloggen, så nu är jag på G igen :)

    Jag spelar också golf, så jag vet att inomhusträningen kommer att minska när golfspelet kommer igång. Men en stor ändring på mitt golfspelande blir att jag kommer att bära mina klubbor i mycket högre utsträckning i år. Jag är mycket starkare nu efter all LesMills-träning och jag får bättre träningseffekt av att bära :)

    Jag kommer definitivt att fortsätta att springa. Det ger så bra förbränning. Största orsaken till att jag tränar är att jag vill ha kontroll på min vikt och bli starkare.

    Jag älskar dans (även om jag inte är jättebra på det) så Sh'Bam är heligt! Väskan står packad inför kvällens pass :D Jag blev jätteglad när jag testade BodyPump, för jag behöver verkligen bygga upp styrka. BodyCombat är också härligt, vi har ett pass på fredagseftermiddagarna, ett perfekt TGIF-pass! Till sist, Zumba det är så härligt befriande. CxWorx kör jag om det ligger i samband med något annat pass som passar, men det brukar oftast vara fullt :(

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej du. Vi har likande träning märker jag. Är själv en gammal löpare och springer allt från 5 km till Marathon. Just nu så har löpningen fått ge vika för gruppträningen som jag verkligen älskar.

      Bodypumpen ligger mig närmast hjärtat. ÄLSKAR Bodypump men det det krävs en bra instruktör och som tur är så saknar jag inte det. Camilla T och Michaela i Marievik är GRYMMA ! Camilla T ser jag som min mentor, det finns ingen bättre!

      Combaten är bra när man vill avreagera sig... skojar bara... eller?

      Jättekul att du gillar bloggen! Ge gärna förslag om vad du/ni vill läsa eller ha mer av :-)

      Radera