söndag 14 oktober 2012

Sh'bam 9 - "NU" rockar vi loss!

Sh'bam 9
Lördag igen och dags för Sh'bam 9. Det är den 3:e gången jag kör Releasen och nu börjar saker och ting att falla på plats!

Östhammar är inget jättestort samhälle men man har lyckats skaka fram två väldigt bra Sh'bam intruktörer. Denna gång är det Ellen som håller i passet och tydligen så är det första gången hon håller i passet helt på egen hand.

Det märks att Ellen tycker att Sh'bam är roligt. Hon kommer in, tar biljetterna, riggar musiken och drar igång passet. Under passet så är det full fart och hon kommunicerar, instruerar och peppar oss hela tiden med kommentarer som "Nu drar vi igång festen på allvar!". Hon är ett riktigt yrväder.

Hur går det för mig? Under Mästardagen så kände jag att låt 1-6 gick bra men att jag sedan under Thriller och Hold it against me tappar koreografin. Den här gången sitter det mycket bättre. 

Det ska erkännas att jag aldrig har varit en M.Jackson fan och har lite svårt att engagera mig i Thriller men det underlättar när det fungerar bättre teknikmässigt. Hold it against me sätter många på prov när man ska ner på golvet och göra vissa rörelser och man märker att det är här de flesta kommer i otakt och har lite svårt. Någon skrattar okontrollerat men ger inte upp.

Låtarna då? Sticker några ut? Går några bättre än andra? Är någon/några roligare än andra? Måste säga att Sh'bam 9 har många toppar och väldigt få dalar. Nu så här efter några gånger så inser jag att jag gillar 9:an riktigt mycket. 

Låtarna... måste jag välja några så säger jag Poison, Fuego, Hold it against me och Bangarang.

Poison innehåller en del sidrörelser, småhopp och annat som jag är bra på. Fuego är en låt med attityd och jag gillar de korta, taktfulla små knixiga stegkombinationerna. När man lägger på armarna blir det en skön låt. Hold it against me är en utmaning när man går ner på golvet men den är skön. Bangarang är en otroligt bra låt när den sitter och man vågar släppa loss!

Avslutningsvis... precis som Elin så gör Ellen en riktigt bra insats! Jag skulle utan att tveka rekommendera dem till ett gym i Stockholm. Det här är två tjejer som inte lämnar något åt slumpen och som ser till så att man har riktigt, riktigt kul!

Är det någon där ute som vill dela med sig? Vilken låt är din favorit?

Jag bad Ellen om sin åsikter om Sh'bam 9:"Oj, måste nog välja Bangarang eller There she goes. Båda låtarna är stora favoriter där stegen har varit lite svåra i början men är SÅ snygga när man sätter dom :) Releasen är den bästa hittills!! Ingen av låtarna känns jobbig eller tråkig vilket jag har upplevt som ovanligt då tidigare Releaser alltid har haft någon låt man har tyckt varit lite tråkigare så det är nog med sorg man kommer att lämna ifrån sig 9an sen".

SH’BAM 9
Track 1 : Super Bass (Dynamix Dance Remix)
Track 2 : Feel The Love (Puffy Substance)
Track 3 : Taboo (Gig Shift)
Track 4 : Poison (Friday Night Posse Remix)
Track 5 : Fuego (DJ Budda Remix)
Track 6 : Starships (The Lounge Pit)
Track 7 : Thriller (Tronix DJ Remix Edit)
Track 8 : Hold It Against Me (Britney Spears)
Track 9 : Bangarang (Skrillex feat. Sirah)
Track 10 : There She Goes (Palm Mist)
Track 11 : The One That Got Away (Dirt Bonus)
Track 12 : Dedication To My Ex (Lucid Long)




Vill du veta mer?
LesMills - Sh'bam
Frösåkershallen Östhammar - Gruppträning
SATS - Sh'bam

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar