fredag 31 maj 2013

SATS Kompassen - Ett träningsbesök

Bicepsträning
Åkte på besök till Göteborgskontoret och var lite bekymrad över att inte kunna träna när jag insåg hur dumt det var.

Surfade in på SATS hemsida och kollade upp Göteborg och såg att SATS Kompassen låg ganska nära mitt hotell.

Sagt och gjort... när jag kom dit och kollegor bjöd in till middag på stan så informerade jag vänligt men bestämt att klockan 17 var för tidigt, jag måste ju hinna träna.

Det var inga problem. De vet hur seriöst jag tar min träning och vi flyttade utgången till klockan 19.

Gick dit, checkade in, bytte om och kollade upp gymmet. Vad tycker jag om Kompassen? Det är stort, fräscht och har alla maskiner och vikter du behöver.

Träningspasset i sig är egentligen inte så mycket att skriva om då den följde mitt vanliga mönster. Det var dock ganska varmt ute och även i lokalen vilket kändes när jag tränade. Jag blev fort svettig!

EZ-stången var ledig så jag nötte på med mina bicepscurls, drag till hakan och militärpressar. Gick över till hantlarna och körde 2 set med 20 kg hantlarna. Gud vilken kick det fortfarande ger när man lyfter tungt och känner kroppen svarar på rätt sätt.

Vad blev det mer? Latsdrag bakom nacken, raka marklyft, underarmscurls, tricepspress med viktskiva samt dips mot bänk. Hm... jo, det blev en del hantelsväng med relativt lätta hantlar. Jag föredrar att ha bra kontakt framför att ha för tunga hantlar och svinga okontrollerat som man ser en del göra på gymmet.

Avslutade med några set Plankan i 1 minut och 30 sekunder.

Svettig och nöjd så duschade jag och återvände till Hotellet och gick sedan ut med mina arbetskamrater och åt middag på en mysig uteservering i ett soligt Göteborg :)