tisdag 8 oktober 2013

Bodypump med Camilla och GRIT med Elin = en perfekt dag!

Bodypump
Kan en träningsdag blir bättre än den här? Jag tror inte det! Fick ett sent meddelande från Camilla att hon skulle vicka och lyckades få plats på hennes Bodypump som började 06.45. Bara att ställa om klockan lite och hänga på låset! 

Passet gick bra men ska jag vara uppriktig så är jag glad att vi slapp utfallen då detta var ett kortare 45 minuters pass. Det kändes bra i och med att jag redan fasade för kvällen GRIT Strength med Elin. ;)

Det var bra uppslutning hur som helst och många kämpade på bra men ärligt talat(förlåt att jag gnäller)... förra gången så var det två tjejer som höll på att bryta ryggen vid knäböjen då det böjde överkroppen kraftigt framåt. En kille på andra sidan gjorde något som liknade en Japansk(?) bugning. Hade han varit närmare spegeln så hade han skallat den och det är ingen överdrift.

Idag så var det en kille som hade bra teknik men som höll ett galet högt tempo i knäböjen trots att Camilla slängde ur sig att "vi har inte bråttom" och tydligt visade att det var honom hon syftade på. 

Här har vi en av hennes styrkor... att hjälpa utövarna med tekniken. Jag bara hoppas att man inte uppfattar det som negativ kritik. Det är för att hjälpa, förbättra och undvika skador som kommentarerna kommer! Lyssna på din instruktör, de är där för din skull!

***

GRIT Strength
Klockan närmar sig 18.00 och det är dags för GRIT Strength med Elin. Det här har blivit ett riktigt favoritpass för mig även om det innebär 30 minuter blod, svett och tårar!(eller är det på grund av?).

Förra passet var rena döden och jag tog slut tidigt och kände mig allmänt misslyckad även om jag fick uppmuntrande kommentarer av Elin efteråt.

Den här gången så hade jag ju Bodypump i kroppen så det måste ju innebära att det här blev total katastrof... eller? 

Svaret är nej! Lite tufft i början som det alltid är för mig när hjärtat får rivstarta men det gick snabbt mycket bättre. Jag kände ganska tidigt att det var ett lyft jämfört med förra gången. 

Jag måste säga att Elin är suverän. Hon är en sådan där instruktör som man kan planera träningsschemat efter. Många instruktörer har tekniken och allt det där men det är långt ifrån alla som har rätt jävlar anamma, rätt utstrålning och som ger dig energi när du är supertrött och går på knäna!

GRIT Strength håller bara på i 30 minuter men hjälp vad trött och svettig man blir!

Var du på samma pass och hörde en stönare på slutet när vi gjorde Mountain Climber och plankan? Japp, det var jag... :)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar