tisdag 1 oktober 2013

GRIT Strength tog nästan död på mig!

Grit Strength
Dagens träning blev GRIT Strength med Elin Atlebond vid SATS Liljeholmen och vad ska man säga?

Mitt stackars hjärta hängde inte med i början och fick problem redan vid armhävningarna men det var bara att bita ihop och köra hårt!

Efter ett tag så rullade det på riktigt bra och jag det var sådär smärtsamt, skönt jobbigt som bara(?) Grit kan vara! Ni vet, när man ligger precis på gränsen av sin förmåga.

Passet var mitt jobbigaste Grit hittills och efteråt så hann jag slänga en kommentar till Elin om att det var segt i början och fick rådet att värma upp på löpbandet. Bra idé men ofta har jag lite ont om tid då jag kommer direkt från jobbet. Ska försöka hinna hur som helst.

Dagen till ära så sprang jag in på Apoteket för att köpa något för min täppta näsa men jag upplevde inte att den gjorde det jobbigare än vanligt. Är inte förkyld på något sätt och har missat passet två veckor i rad och ville verkligen inte missa en gång till :)

Kul, svettigt, jobbigt, kämpande lagkamrater som gav allt och en Elin som sprang runt och manade på! Längtar till nästa Tisdag med samma lite nervösa känsla men full av förväntan.

Vad tycker du om GRIT? Mejla gärna eller lämna en kommentar! :)

Vill du läsa mer om GRIT:
Les Mills Grit Series

Här kommer en liten GRIT Strength Teaser från Les Mills:






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar