tisdag 29 oktober 2013

GRIT Strength - push yourself to the limit!

GRIT Strength
Tisdag och GRIT Strength med Elin i Liljeholmen innebär "Blod, svett och tårar!".

Man kan undra om det kan bli jobbigare än så här? Det här måste vara de jobbigaste 30 minuterna man kan spendera i en gruppträningslokal om man ger järnet från början till slut!

Jag har verkligen en hatkärlek till GRIT Strength! Jag går verkligen på jobbet timmarna före och hoppas på att jag ska ha en bra GRIT-dag smått nervös. Eller snarare smått nervös men spänd av förväntan.

Jag vet timmarna före hur otroooooligt slutkörd jag kommer att bli och om någon undrar hur jag brukar se ut när passet är över så kommer här en liten beskrivning. Jag sitter på knä på golvet, är dyngsvettig och mår smått illa!

Den här dagen var inget undantag men som tur var så hade jag en bra dag. Under passets sista tredjedel så gjorde vi en kombination av burpees, armhävningar och jämfota upphopp och j-klar vad trött jag blev.

Vet inte om Elin hade radarn på men plötsligt så stod hon där framför mig och som jag upplevde det, skrek på mig att ge allt och att "hoppa högre".

Efteråt när jag drack en återhämtningsdryck och en energikaka så kom hon förbi och berättade att jag under passet såg förbannad ut och verkade vilja att hon skulle dra åt skogen men jag förklarade att jag bara älskar att bli utmanad och att jag var fokuserad men hon hade full koll... hon drev med mig den slavdrivaren! ;)

Vad ska man säga mer? Är det verkligen kul att pressa sig över gränsen så att man mår illa av trötthet Jajabullar! Jag älskar GRIT Strength och det här passet är en riktigt höjdare!

Längtar till nästa Tisdag! :)

Vill du veta mer:
LesMills - GRIT Series
SATS - GRIT Strength


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar