tisdag 14 januari 2014

Out of order - eller träna inte när kroppen säger nej!

Träna inte sjuk
Idag blev det ett av mina absoluta favoritpass, nämligen GRIT Strength med energiknippet Elin Atlebond!

Jag älskar verkligen upplägget att man kör tills att man får blodsmak i munnen men idag fungerade det inte.

Jag kände mig återställd efter förra veckan då jag var risig och fick jag ta en ofrivillig vila och paus från passen men det visade sig att så inte alls var fallet. Tyvärr så kände jag det dessutom väldigt tidigt under kvällens pass.

Känner en viss stolthet över att jag brukar vara bra på att bita ihop och ta mig till utmattningens underbara gränsland men då är man trött av rätt anledning.

Som det kändes idag så kunde jag lika gärna ha tränat i 40 graders feber. Det fanns helt enkelt inte tillräckligt med energi i kroppen och ingen motståndskraft i min skalle.

Oavsett, så ÄR det och kommer ALLTID att vara ett av mina favoritpass och jag vet ju att det kommer att gå som jag vill igen då jag tar i, biter ihop och nästan blir svimfärdig... men av rätt anledning!

Nästa Tisdag, då jäv....

Ps. Tack Elin, DU var superbra som vanligt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar