onsdag 22 januari 2014

Superbra nytt spinningpass - comeback för core!

Spinning Cycling
I måndags fick SATS Marievik sprillans nya cyklar och ikväll(läs Onsdag) blev det första passet med Camilla.

Förra onsdagen körde vi en Generalrepetition och gick igenom låtarna och upplägget vilket resulterade i att en låt(?) byttes ut och en tillkom för att förlänga passet med några minuter.

Redan första gången jag provcyklade så kände jag att "Det här kan bli riktigt bra" och så blev det.

Kom till gymmet, kände och klämde på min nya cykel, ställde in styre och sits och sedan öste vi på!
Rummet var fullt av deltagare, både rutinerade och nyårslöften och jag måste säga att alla verkade kämpa på bra!

Låtarna är riktigt bra och fungerar mycket bra med det man ska göra oavsett om det är sitta och tempocykla eller stå och nöta i uppförsbacke. Jag älskar avslutet på passet men tänker inte skriva varför men det var perfekt.

Efter cyklingen så blev det Core. Har inte varit med på det på typ ett år och var lite rostig men det gick bra. Hade problem på slutet med en övning pga ömmande ljumskar men det ordnar upp sig till nästa gång!

Vad säga om Corepassets upplägg då?
Tycker att det är lite för hattiga byten ibland men det är delvis en vanesak men det är snabba byten som gäller, inget snack om det. Blev hur som helst nöjd med passet.

Imorgon Bodypump och vem vet... kanske någonting mer...

Vi ses på gymmet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar