söndag 19 januari 2014

Kiiiiyaaaaaaaaaaaaa! Bodycombat för hela slanten!

Bodycombat
Inget tripp till landet bäddade för Bodycombat med Elin Atlebond i Liljeholmen och vilket pass det blev!

Det var dock inte alls självklart att det skulle bli något pass då alla Nyårslöften(jodå) slängde mig långt bak till plats 57 i kön men det avskräckte mig inte. Hade det varit April så hade jag dock varit lite orolig!

Jag hade full koll i SATS App och såg att placeringarna rasade som en lavin utför en bergssida och när jag åkte till Liljeholmen en timme före passet så var jag på plats 10 och jag visste att "I was in the game!".

Väl där så gick jag i rask takt på löpbandet för att få igång hjärtat och benen. Framför allt hjärtat är lite segstartad på mig, någon som Elin också vet och varför vänta tills att hon frågar om jag har värmt upp?

Passet börjar och ärligt talat, vad ska man säga? Uppvärmning... visst, men j-klar vad det är svårt att inte köra Fullt ös medvetslös redan från starten. Hm, det var nog det jag gjorde ;)

För er som inte har provat Bodycombat kan man säga att man i lugnt takt inleder med några få slag eller spark kombinationer. När man har provat några gånger så ökar vi tempot och efter ytterligare sekunder så börjar vi kombinera det vi har övat separat. Hänger du med?

Upplägget gör att även om du är nybörjare så behöver du inte vara rädd för att hoppa in mitt i en release. Efter några gånger så sitter det riktigt bra och du kan böra slå och sparka som Bruce Lee om du är tillräckligt gammal för att komma ihåg honom.

Elin är som de flesta vet en riktigt bra instruktör och är du nybörjare så är det bara att lyssna och göra som hon säger. Missar du något slag? Strunt i det, försök komma in i rytmen ock kombinationerna när det passar.

Är du veteran? Då vet du att det är fullt ös som gäller och försök slå hårdare, snabbare och ta ut dig ännu mera! Vila gör vi efteråt!

En annan rolig detalj är att du själv(om du vill) kan skrika av dig och engagera dig. Elin kommer att pejla av om vi är med i matchen eller som hon skriker, "Högra sidan är ni med mig?". Om du vill, har lust, orkar så är det bara att skrika av dig och varför inte skrika ut en högt Kiiiiiiiiya! när du sparkar?

Hoppas på att se flera Bruce Lee:s i Liljeholmen!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar