fredag 27 januari 2012

Sh'bam, come as you are, leave as a star!

Det är fredag och jag har precis avverkat Fredagens lyckopiller som för mig är Sh'bam i Marievik!

Nu kan man undra om Sh'bam är något för en 42 årig man som inte har en bakgrund som dansare eller är speciellt dansant? 

Hade ni frågat mig för 6 månader sedan om jag skulle hänga med på ett Sh'bam-pass så hade jag definitivt avböjt och då ska ni veta att jag tillhör kategorin som är beredd på att prova det mesta.

Hur hamnade jag på Sh'bamen då? Om jag inte minns fel så lovade jag en person att jag skulle prova då hon var ny som Sh'bam instruktör. Fick lite kalla fötter... lite nervöst... skulle jag verkligen våga prova och troligtvis göra bort mig? 

Pratade med tjejkollegor på jobbet som också går på samma gym och placerade en trojansk häst. Det slutade med att de slänger ur sig att: "Går du så går vi"

Det visade sig att jag inte kunde gå de första gångerna när de gick men ett löfte är ett löfte och jag gick till slut. Det gick inte så bra men jag gjorde mitt bästa.

Fortsatte att gå, oftast själv och märkte att det faktiskt gick bättre och efter 6-7 gånger så var jag riktigt nöjd. Ni vet(?) när man vågar lägga till de där små extra finesserna/rörelserna. 

Vad händer nu? De är oförskämda och byter sk. Release. Vad i h....

Okej, ny release... bit ihop... gästinstruktör som heter Ari... jo, han är lite känd och brukar vara med på lite mässor och events. Lite nervöst faktiskt. 

Första gången med nya releasen och succén uteblev. Jag kände att jag kanske behärskade 2 av 10 låtar.

Ny fredag... Ari igen... okej, mindre fokusering på att göra rätt och titta på andra. Lyssna på musiken istället. Vad händer? Det går 300% bättre !!! Har rätt bra kolla på 7 av 10 låtar helt plötsligt. Oväntat men riktigt kul !

Ny fredag och Camilla, min vän och träningsinspiratör är tillbaka efter två veckors utbildning. Det gick inte lika bra men ändå bra. Jag är nöjd och det var riktigt, riktigt kul !!!

Till er som tvekar... här kommer några råd till er som funderar på Sh'bam:
  • Det viktiga med Sh'bam är att ha kul !
  • Det gör inget om allt inte sitter, gör det bästa du kan. Ingen kommer att skratta åt dig!
  • Tro mig, det kommer att gå bättre
  • Njut av musiken
  • Gör det som är viktigt med Sh'bam - Ha en fest... ha riktigt, riktigt kul !

Vill du veta mer?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar