lördag 29 september 2012

Sh'bam 9 - äntligen testad!

Ellen, Anna och Elin(körde dagens pass)
Redan i mitten av Augusti lade jag ut låtlistan för Sh'bam 9 men först nu har jag testat Releasen och jag måste be om ursäkt för att det har tagit tid.

Bloggstatistiken talar sitt tydliga spår. För första gången sedan jag började skriva så ligger artiklar om Sh'bam i topp och intresset för just 9:an är otroligt stort.

Anna F som läser min Blogg efterlyste något om 9:an vilket omedelbart fick mig att avboka ett spinning/Cycling pass och istället gå på Sh'bam. Jag var lite rostig men det var kul men samtidigt en kalldusch då instruktören körde 8:an och inte 9:an.

Åkte till landet lite besviken men blev där övertalad av frugan att köra Sh'bam även under lördagen. Ok, varför inte men det är väl säkert 8:an här också tänkte jag.

Kom till gymmet i god tid men när Elin, vår instruktör dök upp så var det snudd på fullt i lokalen. När hon berättade att det var 9:an så kändes det riktigt bra

Hur gick det? Ny Release så allt klaffade väl inte men det gick bättre och bättre ju längre in i passet vi kom.

Inser att jag är bättre när man tar ut svängarna lite, snurrar och gör lite hopp snarare än när det är korta, snabba steg kombinationer. På det stora hela så blev jag nöjd med hur det gick.

Det behövs några gånger till men vad är min spontana känsla?
Sh'bam 9 är klart bättre än 8:an. Riktigt lovande faktiskt. Lagom svår, lagom varierad, bra musik och ett naturligt flyt.

Favoritlåtar? Som vanligt så är det svårt att välja och det brukar dessutom kunna förändras med tiden men gillade Super Bass(Dynamix Dance Remix), Poison(Alice Cooper) och Hold It Against Me(Brittan Spears).

Jag frågade vår utmärkta instruktör Elin vad hon tyckte: "Att välja favoritlåt i Sh'bam 9 blir svårt. Jag är verkligen helt såld på hela passet men om jag måste så står det nog mellan uppvärmningslåten, nr6(Starships) och nr7(Britney Spears), när man ska ner på golvet. En rolig utmaning".


SH’BAM 9
Track 1 : Super Bass (Dynamix Dance Remix)
Track 2 : Feel The Love (Puffy Substance)
Track 3 : Taboo (Gig Shift)
Track 4 : Poison (Friday Night Posse Remix)
Track 5 : Fuego (DJ Budda Remix)
Track 6 : Starships (The Lounge Pit)
Track 7 : Thriller (Tronix DJ Remix Edit)
Track 8 : Hold It Against Me (Britney Spears)
Track 9 : Bangarang (Skrillex feat. Sirah)
Track 10 : There She Goes (Palm Mist)
Track 11 : The One That Got Away (Dirt Bonus)
Track 12 : Dedication To My Ex (Lucid Long)




Vill du veta mer?
LesMills - Sh'bam
Frösåkershallen Östhammar - Gruppträning
SATS - Sh'bam

2 kommentarer:

  1. Kul att läsa dina tankar om passet. Jag håller med om att det är en riktigt bra release! Jag har lite svårt för låten Poison, men koreografin är kul. I thriller får man verkligen utlopp för sina mörka sidor, hahaha!
    Fuego är en favorit, mest för att genren tilltalar mig :)

    Jag har bara hunnit med att testa releasen två gånger, i fredags var jag ensam som deltagare, så jag fick privatlektion ;p

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var andra gången för mig i Lördags under Mästardagen.

      Vissa låtar går riktigt bra, framför allt de där man rör sig i sidled och gör lite upphopp. Jag har dock lite svårt för Thriller. Gillade ju aldrig jackson heller.

      Starkt att du körde den själv!

      Bra Release hur som helst :)

      Radera