måndag 2 september 2013

En efterlängtad Comeback!

Bodypump och spinning
Jag har många underbara träningsveckor och träffar många trevliga människor men den här veckan var speciell.

Efter nästan ett års frånvaro så gjorde kompisen Camilla comback trots att mammaledigheten inte är över och ledde ett Cykelpass samt Bodypump i Lördags.

Nu kanske någon undrar hur stort det nu kan vara men har man läst äldre inlägg så tror jag att man förstår.

Camilla kanske kastar en sko i huvudet på mig nästa gång vi ses på grund av att jag skriver det här men jag kan inte låta bli... eller så uppskattar hon det, vad vet jag. 

Hur som helst så har hon mer eller mindre format mig till att bli riktigt bra på Bodypump. Jag sticker ut hakan och säger "riktigt, riktigt bra". Hon har gjort det genom att korrigera mina misstag med kommentarer som "Håll in armbågarna", "Dina armhävningar är för snabba" och genom feedback efter passen. 

När det gäller spinningen som har hon aldrig givit upp på mig. Jag är en långdistanslöpare utan explosivitet i benen men hon kan under passet se helt fokuserad ut på något eller någon annan i rummet när kommentaren kommer "Chrilla, höj tempot!". Hon har radarn på... all the time!

Jag uppskattar det hur som helst!

Så, comback efter nästan ett år och vilken ambitionsnivå lägger hon sig på? Det är väl okej att vara lite rostig eller hur? Glöm det! Hon ställer krav på alla i rummet men ställer otroligt höga krav på sig själv!

Hur som helst otroligt kul att ha henne tillbaka! :)

Ps. Jag behöver inte be om det, jag hörde kommentaren om att jag höll lite högt tempo i marklyftet på uppvägen. Jag lovar att inte göra om det!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar