lördag 14 september 2013

Grit Strength, Bodypump och Spinning = Veckans mangling!

GRIT Strength
För två veckor sedan gjorde jag comback när det gäller Grit Strength och det i Liljeholmen.

Det var precis lika jobbigt som jag hade för mig att det var vilket innebär 30 minuter tung och intensiv träning med duktiga Elin Atlebond.

Den här veckan körde jag för andra gången och tänkte att "Nu blir det ju ingen chock så det kommer väl att kännas lite lättare". Jag kunde inte ha mera fel. Det var ännu jobbigare men vem klagar. Kör du Grit så ska du inte orka, det är det som är poängen!

Mitt råd? Kör så länge du orkar och oroa dig inte om du måste sänka tempot eller ta en micropaus genom att skippa en reps. Men ännu bättre... gör du till exempel utfall med en vikt så släng vikten och avsluta utan vikten men gör någonting så att du rör på dig.

Spinning
Cykling(eller Spinning och du så vill) under Onsdagkvällen efter jobbet och jag var ganska nära att banga vilket är otroligt ovanligt men det hade varit en tuff dag. Ett kort meddelande via mobilen fick mig att springa som en galning till Camillas pass. Jag missade det mesta av uppvärmningen men är så här efteråt otroligt glad att jag sprang dit. Det blev ett mycket bra pass med bra upplägg och musik och jag hade ett leende på läpparna när jag gick därifrån!

Torsdagen innebär Michaelas Bodypump och det gick riktigt bra. Full av energi under passet och det gick lättare än väntat även om jag körde tungt som vanligt.

Bodypump
Framme vid Lördagen... Bodypump kl 10.30 och återigen ett mycket bra pass. Supertaggad och förväntansfull. Andra passet för min kompis efter mammaledigheten(ok, hon är fortafarande mammaledig) och det ska bli kul att se hur det går.

Passet visar sig blir kanonbra! Camilla har skrapat bort det mesta av rosten och styr och ställer som aldrig förr och instruerar otroligt bra framme vid spegelväggen! Hon har en mycket bra dag och det har jag också... tror aldrig att mina frivändningar har suttit så klockren och när hon går runt i rummet, stannar framför och kör några reps för biceps eller macrays så tar man i lite extra! :)

Imorgon Söndag så blir det troligtvis ett eget styrkepass. Var? Marievik, Liljeholmen, Telefonplan eller kanske Hornstull... vem vet... jag ser fram emot det hur som helst!