torsdag 23 oktober 2014

SATS Marieviks medlemsdag mot Cancer!

SATS
Träning är viktigt, träning är kul men det finns annat i livet som är allvarligt, svårt och som påverkar de flesta av oss på något sätt.... sjukdomar som Cancer!

Kanske har du varit drabbad själv, kanske har du någon i familjen som har drabbats eller kanske en nära vän!?

SATS Marievik hade en Rosa Medlemsdag vilket innebar att man bland annat bjöd på frukost för de morgonpigga, hade tävlingar samt specialpass under hela dagen. Jag vet att de skänkte en summa för varje deltagare under Corepasset under kvällen till Cancerforskningen.

Passen jag deltog i var Spinning samt Core, något jag gör varje Onsdag. Det som var annorlunda denna kväll var att Camilla hade bjudit in en extra instruktör och att de delade upp passet och musiken mellan sig.

Passet i sig var jättekul i och med att det blev ett helt nytt pass med helt ny musik och det var kul med många deltagare och observera instruktörernas olika stil. Det är faktiskt kul att jämföra! Efter passet var jag rejält svettig och trött!

***

Efter Spinning så var det bara att byta sal och ta itu med Coren, en klass jag har lärt mig att uppskatta otroligt mycket. Jag undrar om alla förstår vilket bra pass det här är? Just den här releasen uppfattar jag som extra jobbig om man jämför med de jag har deltagit i tidigare och det är ganska många!

Ska man ge ett tips när det gäller Core så är det att verkligen lyssna på Instruktören! Det går att skada sig om man slarvar och det kommer troligtvis att drabba din rygg så lyssna noga! Är du osäker över någonting så tveka inte att fråga instruktören efteråt!

Avslutningsvis så vill jag tacka SATS Marievik för ett bra initiativ och en bra Medlemsdag!

FUCK CANCER!


Läs även: Bombnedslag på gymmet!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar