torsdag 16 februari 2012

Svettigt värre på BodyCombaten!

BodyCombat
Fredrik från Lidingö körde Combaten i Marievik och behöver inte vara orolig för att få negativ kritik av mig.

I och med att han vickade så körde han en mix av senaste och föregående releasen och det blev riktigt, riktigt lyckat!

Någon jag märkte direkt var att han kommunicerade väldigt bra med oss kampsportare. "Högerfot fram, höger jabb, vänsterkrok, höger uppercut"... ja, ni som har läst tidigare bloggar har sett mig skriva det förrut.

Det är jätteviktigt att vara tydlig som Instruktör. Det finns alltid någon i rummet som känner sig lite osäker.

Hur som helst så tror jag att det var något av rekord när det gäller svett för mig under ett BodyCombat pass. Okej, det var varmt i lokalen också men det var bra stämning i rummet och efter vissa moment/låtar kom spontana applåder.

Hur ofta hör man det om det inte är efter Lady Gaga i Sh'bam ?

Jag insåg dessutom att måste ha lämnat ett avtryck någonstans då Instruktören vid två tillfällen ropade: "Kom igen nu Christer". Jag har ju aldrig pratat med honom förrut även om jag vet vem han är. Kul hur som helst!

Avslutningsvis så måste jag konstatera att det finns några riktigt bra Instruktörer som antingen är fasta eller som vickar i Marievik. Pratar vi enbart BodyCombat som är dagens tema så har vi ju Adam, Fredrik, tjejen från Norrköping som jag tyvärr inte kan namnet på och flera andra som har gästspelat.

Fredrik är ännu en i skaran.Välkommen tillbaka!

Vill du veta mer?
LesMills - BodyCombat
SATS - BodyCombat

   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar