fredag 9 mars 2012

Cycling, Core och Sh'bam samma dag... hur gick det?

Fredag för mig innebär två lunchpass i form av Cycling/Spinning med efterföljande Core samt Sh'bam under eftermiddagen efter jobbet. Gick det att hålla sig på topp under 3 pass?

Svaret på frågan blev NEJ denna Fredag ! Vad säger man? Alla har vi våra up and downs. Det blev en hård vecka för mig. Det är i och för inte ovanligt men jag kände redan under torsdagens BodyCombat att jag saknade gnistan.

ShbamNär jag skulle gå hem i torsdags så dök möjligheten upp att köra ett spontanpass Sh'bam på grund av ett inställt pass. Jag tände till direkt och åkte snabbt hem och hämtade nya kläder, åkte tillbaka till gymmet och körde på.

Det var jättekul att köra ett spontanpass. Lyckoruset infann sig direkt! :-)

Fredag och dags för Spinning runt lunchtid. Camilla leder passet och hon är ju som jag har skrivit tidigare grymt bra! Spinnade på men har lite problem när det blir lägre motstånd men högre tempo. Jag är en långdistanslöpare och det är inte min starka sida direkt.

Jag har ju sagt till Camilla att säga till när jag behöver förbättra något och det tog hon fasta på. Inte en(1) utan två(2) gånger så ropade hon till att "Chrilla, höj tempot". Gjorde mitt bästa men det var svårt denna dag. Jag blev hur som helst svettig som tusan.

Core efteråt... dags för den nya releasen! Vad säger man? Den kommer att sitta rätt snart men tycker att det var lite hattigt under magövningarna i början men det verkar lovande! Det gick helt okej!

Jobbade några timmar och sedan dags för Fredagens lyckopiller - Sh'bam 6. Snart dags för ny release även här... dags för Sh'bam 7 men inte riktigt än.

Detta pass var kanske mitt bästa någonsin! Det var bra stämning i salen. Camilla var grymt taggad denna eftermiddag, precis som vi andra. Det var helt enkelt jättekul! Tog ut svängarna rejält om jag får säga det själv. En perfekt avslutning på arbetsveckan!

Betygsättning på mig själv:
Spinning/Cycling - 3
Core - 3
Sh'bam - 5




Vill du veta mer?
LesMills - Sh'bam
SATS - Sh'bam

4 kommentarer:

  1. Hej, kul blogg. Eftersom du går på så många pass och så ofta är det intressant att läsa dina synpunkter på passen. Bra tips det där att säga till instruktören att rätta ens teknik. Det är ju klockrent för att bli bättre och starkare! Tar man det på rätt sätt är det ju bara positivt att få kritik. Som sagt kul blogg fortsätt gärna skriva, jag läser. Men vad gör man om träningslusten tryter? Du verkar inte ha det problemet, men kanske har något bra tips på hur man gör för att det ska kännas roligt att gå till gymmet varje gång? Att sporra sig själv med tävlingar, typ löparlopp etc funkar inte för mig. Ha det gott vi ses

    SvaraRadera
  2. Hej, och kul att se din kommentar. Det är ju feedback som gör det extra roligt. Försöker beta av dina frågor... Till att börja med så brukar en bra Gruppträningsinstruktör ofta ha bra koll på utövarna. Gör du fel så kommer du att märka att instruktören är där och rättar till ditt fel. Jag har lite tur då en vän till mig håller i många av de pass jag utövar så jag har hökögonen på mig men du kan säkert prata med din instruktör och få liknande hjälp! Vad gör man om träningslusten tryter? Till att börja med så hamnar vi alla i svackor någon gång. Mitt tips är att försöka variera din träning och kanske våga prova på något helt nytt? Jag utövar tex Sh'bam och var riktigt usel på det i början men nu är jag riktigt nöjd med mig själv. Det är dessutom riktigt kul!

    SvaraRadera
  3. Om man tycker att ens brorsa - vi kan kalla honom Blister - blivit en träningsnarkoman som aldrig vill gå ut och ta en öl med en, vad gör man då?

    Hälsningar Rågbert

    SvaraRadera
    Svar
    1. Rågbert, jag är säker på att Blister gärna hänger med till tex O'learys, äter och tar en öl. Varför inte i kombination med nästa sportsliga nederlag? Ett tips bara, fråga inte dagen före. Var ute i god tid. Obs! Det här är den enda gången jag svarar på kommentarer av privat karaktär från min storebror ;-)

      Radera